Gimnaziu și Liceu

Mediu pregătit pentru copii de la 12 la 18 ani.

Misiunea noastră este să valorificăm puterea fiecărui copil și să creăm mediul potrivit pentru viitorul adult care se construiește pe sine

12+

Ani Experiență

450+

Copii Absolvenți

700+

Ieșiri

100%

ISU,DSP,DSV, MEC

Misiunea noastră

Copii compleți, fericiți, asumați

Dezvoltarea autonomiei, responsabilității și inițiativei în ceea ce privește propriile nevoi ca bază a încrederii în forțele proprii



✓ Dezvoltarea voinței proprii

✓ Respectul, grija și aprecierea față de oameni

✓ Dezvoltarea unei relații active și armonioase a copiilor cu mediul care îi înconjoară își comunitatea din care fac parte

✓ Cultivarea sentimentului de satisfacție pentru munca realizată ✓ Integrarea în realitate și încurajarea creativității

A young boy is sitting at a table doing his homework.

Adulți independenți, integrați în societate

În viziunea pedagogiei Montessori, activitățile educative între 12 și 18 ani, nu ar trebui să se rezume doar la învățarea și dobândirea cunoștințelor academice, cât ar trebui să acopere o serie de capabilități care să pregătească tinerii pentru viitor

A black and white drawing of a circle on a white background.
Two people are working in a greenhouse planting plants.

Munca fizică aproape de natură (plante/animale)

Two girls wearing plastic aprons and hair nets are working in a kitchen

Munca în spațiul comun

 Produție și vânzare

A group of people are standing around a table with baskets of food.
A man and a boy are sitting at a table playing a game.

Studiu academic

A young girl is sitting at a table painting a picture.

Exprimarea sinelui prin artă

Adulți independenți, integrați în societate

A group of children are walking across a wooden bridge over a pond.

Susținem adolescenții în parcursul lor individual și unic - accesăm și asigurăm toate resursele necesare pentru a le răspunde nevoilor și intereselor

Academic


✓ Mai mulți profesori pentru o singură specialitate pentru a se potrivi pe diverse tipologii de adolescenți

✓ Oportunitatea de a studia în profunzime orice subiect îi pasionează, nu ne limităm la vârstă, curriculum, etc ✓ Expunere la diverse resurse și specialiști – de ex. vizite la tribunal, diverse companii, etc

Social


✓ Ieșiri constante din mediul școlii, participare la evenimente – de ex. expoziții de artă, concerte, vizite de studiu, excursii și tabere

✓ Parteneriate de ex. cursuri de debate, colaborări cu Casa Paleologu

Emoțional


✓ Psiholog școlar permanent în mediu

✓ Deschiși permanent la comunicare și orientați spre găsirea soluțiilor

Profilul adolescentului Montessori

Independent în studiu

Respectuos

Cu pasiuni, hobby-uri


Interesat de propria dezvoltare

A young girl is sitting at a table drawing on a piece of paper.

Ancorat în realitate


Cu dorința de a se implica în comunitate


Independent de adult, capabil să se organizeze singur

Așteptările noastre la nivel de atitudine a adolescentului:

• Orientare spre interese și învățare – conștientizarea că școala este o oportunitate extraordinară de a se dezvolta exact în direcția dorită și de interes


• Implicare în activitățile academice și în comunitate – implicare din propria voință


• Ancorare în realitate – fără jocuri video, expunere la social media – după ora 17:00 timp pentru sport și alte hobby-uri

Așteptările noastre la nivel de organizare a adolescentului:

• Planificarea zilei la sosirea la școală – fiecare adolescent își va planifica ziua la venirea la școala (cu ghidaj, cel puțin la început) pentru a participa la întâlnirile stabilite cu profesorii specialiști și la activitățile de muncă în natură, ajutor în comunitate, producție și vânzare, proiecte


• Implicarea permanentă într-o activitate


• Orice activitate începută trebuie dusă la bun sfârșit


• Implicare obligatorie în activități precum responsabilități în mediu, ajutor în comunitate, munca aproape de natură, producție și vânzare, artă & muzică/ exprimarea sinelui, sport

Așteptările noastre la nivel academic din partea adolescenților:

• Parcurgerea studiului individual și a temelor de lucru și proiectelor, agreate cu profesorii specialiști


• Orice întâlnire omisă, este nevoie să fie recuperată prin studiu individual la școală, și prezentată la următoarea întâlnire profesorului specialist


• Focus pe limba română și matematică - Note de peste 9 la Evaluarea națională de clasa a VIII a și Bacalaureat


• Focus pe minim două discipline (în afară de română și matematică) care îi pasionează cu adevărat și unde pot explora și aprofunda fără limite

Așteptările noastre pentru părinți/ familie:

• Fără meditații acasă! Orice situație/ îngrijorare trebuie semnalată și găsită o soluție în cadrul școlii


• Temele sunt nu în responsabilitatea părinților!


• Respect pentru Școală ca și instituție, comunitate, mediu, profesori, colegi


• Ancorare în realitate – fără jocuri video, expunere la social media – după ora 17:00 timp pentru sport și alte hobby-uri


• Comunicare deschisă, permanentă legată de orice aspect privind adolescentul în relația cu școala


• Orice activitate începută trebuie dusă la bun sfârșit – suntem modele pentru adolescenții noștri


• Lăsați adolescentul să se îngrijească de propriile nevoie!

A woman in a long white dress is standing in the desert with her arms outstretched.

Relația cu adolescenții se bazează pe respect și valorizare – ea trebuie creată și menținută

O relație bună asigură procesul de învățare și colaborarea adolescentului

A black and white drawing of a circle on a white background.

Stârnim interesul pentru a asigura munca adolescentului și când nu suntem prezenți fizic în mediul lor

Adolescentul stimulat și interesat va lucra independent, nedirecționat

Pe lângă ghizi/ facilitatori, suntem și modele umane

O atitudine deschisă și hotărâtă susține cu succes procesul de învățate

• Lucru în parteneriat - cerc de lucru împreună

• Feedback constructiv

• Ascultare activă

• Metode și instrumente de predare diverse – ieșirea din aceleași tipare folosite la fiecare întâlnire

Lucru simultan vine cu satisfacția că oferim fiecărui adolescent exact ce are nevoie și interes

A group of people are sitting around a table in a library.

• Lucru în grupuri mici, pe nivel de competențe, la mese diferite, în săli diferite, în grupe de lucru compatibile


• Oferirea de suport acolo unde este mai multă nevoie (lucru individual, stat aproape de anumiți adolescenți)


• Încurajarea lucrului independent unde există capabilitatea

A group of children are sitting around a table doing their homework.

• Reguli de lucru stabilite de la bun început


• Prezentarea unei planificări a întâlnirii către adolescenți


• Flexibilitatea de a le observa și urma interesele 

• Teme/ sarcini de lucru clare, care să permită lucru mai departe, independent


• Lucru pe nivel de competențe, în echipe compatibile, care să aibă rezultate constructive

A group of children are sitting at a table writing on papers.

Obiective academice:

Avem ca și obiectiv atingerea celor opt competențe cheie (Recomandare CE 2006)

1.Comunicare în limba maternă 2.Comunicare în limbi străine 3.Competenţe matematice (A) și competențe de bază în ştiinţe şi tehnologii (B)

4.Competența digitală

5.A învăța să înveți

6.Competenţe sociale şi civice

7.Spirit de inițiativă și antreprenoriat

8.Sensibilizare şi exprimare culturală

A young girl with brown hair is smiling for the camera.

11-13 ani

◼ Exersare muncă academică independentă


◼ Skill-uri de organizare în lucru individual și de grup


◼ Ducerea la bun sfârșit, atingerea scopului

A young boy is standing in front of a blackboard with the words `` back to school '' written on it.

14-15 ani

◼ Rol de organizator/ moderator/ leader/ prezentator în proiecte de interes


◼ Independența academică


◼ Pot înființa și conduce Cluburi pentru cei mai mici ca să își exerseza skill-urile


◼ Proiecte de antreprenoriat – mircro economic 

A young man with curly hair is wearing a white t-shirt and black jeans.

16-18 ani

◼ Focus pe leadership


◼ Proiecte de antreprenoriat / Startups/ Voluntariat/ proiecte în comunitate


◼ Schimb de experiență, călătorii de research, vizite la universități, participare la cursuri universitare

Procesul de învățare

Începutul anului școlar

✓ Planificarea activității la începutul anului școlar, împreună cu specialiștii


✓ Discuție de informare/ asumare împreună cu familia


Evaluare/ feedback periodic

✓ Observare și Feedback periodic și constant, comunicarea permanentă cu specialiștii


✓ Raportare periodică către părinți


Evaluare/ feedback la final de an școlar

✓ Raportarea activității finale la sfârșit de an


✓ Discuție de informare/ asumare împreună cu familia


Program Adolescenți Montessori

Pentru a se dezvolta și educa pe sine, adolescenții trebuie să experimenteze mediul pregătit.

La aceste vârste, coeziunea se manifestă prin contribuția fiecărui adolescent la bunăstarea colectivă, fie că e vorba de propriul parcurs educațional sau de implicarea în viața școlii. Prezența constantă este esențială; doar astfel adolescentului devine parte integrantă a acestei rețele. Absența diminuează contribuția individuală și, implicit, beneficiile primite de la grup. Astfel, coeziunea socială în Montessori reprezintă un echilibru dinamic între autonomia individuală și interconectarea conștientă și inconștientă, crucial pentru dezvoltarea holistică.

08:00-08:45 - Sosirea copiilor


08:45-08:45 - Se închide accesul în grădiniță


08:00-08:30 - Sosirea copiilor


8:30-11:30      - Ciclu de lucru Montessori


11:30-12:30     - Muzică / Activități afară


12:30-13:00    - Masa de prânz


13:00–15:45   - Ciclu de lucru Montessori


15:45-16:00   - Gustare

17:00-17:00    - Se termină programul și copiii pleacă acasă