Gimnaziu și Liceu
Mediu pregătit pentru copii de la 12 la 18 ani.
Misiunea noastră este să valorificăm puterea fiecărui copil și să creăm mediul potrivit pentru viitorul adult care se construiește pe sine
12+
Ani Experienta
450+
Copii Absolventi
700+
Iesiri
100%
ISU,DSP,DSV, MEC
Misiunea noastră
Copii compleți, fericiți, asumați
Dezvoltarea autonomiei, responsabilității și inițiativei în ceea ce privește propriile nevoi ca bază a încrederii în forțele proprii
✓ Dezvoltarea voinței proprii
✓ Respectul, grija și aprecierea față de oameni
✓ Dezvoltarea unei relații active și armonioase a copiilor cu mediul care îi înconjoară își comunitatea din care fac parte
✓ Cultivarea sentimentului de satisfacție pentru munca realizată ✓ Integrarea în realitate și încurajarea creativității

Adulți independenți, integrați în societate
În viziunea pedagogiei Montessori, activitățile educative între 12 și 18 ani, nu ar trebui să se rezume doar la învățarea și dobândirea cunoștințelor academice, cât ar trebui să acopere o serie de capabilități care să pregătească tinerii pentru viitor

Munca fizică aproape de natură (plante/animale)

Munca în spațiul comun
Produție și vânzare


Studiu academic

Exprimarea sinelui prin artă
Adulți independenți, integrați în societate

Susținem adolescenții în parcursul lor individual și unic - accesăm și asigurăm toate resursele necesare pentru a le răspunde nevoilor și intereselor
Academic
✓ Mai mulți profesori pentru o singură specialitate pentru a se potrivi pe diverse tipologii de adolescenți
✓ Oportunitatea de a studia în profunzime orice subiect îi pasionează, nu ne limităm la vârstă, curriculum, etc ✓ Expunere la diverse resurse și specialiști – de ex. vizite la tribunal, diverse companii, etc
Social
✓ Ieșiri constante din mediul școlii, participare la evenimente – de ex. expoziții de artă, concerte, vizite de studiu, excursii și tabere
✓ Parteneriate de ex. cursuri de debate, colaborări cu Casa Paleologu
Emoțional
✓ Psiholog școlar permanent în mediu
✓ Deschiși permanent la comunicare și orientați spre găsirea soluțiilor
Profilul adolescentului Montessori
Independent în studiu
Respectuos
Cu pasiuni, hobby-uri
Interesat de propria dezvoltare

Ancorat în realitate
Cu dorința de a se implica în comunitate
Independent de adult, capabil să se organizeze singur
Asteptarile noastre la nivel de atitudine a adolescentului:
• Orientare spre interese și învățare – conștientizarea că școala este o oportunitate extraordinară de a se dezvolta exact în direcția dorită și de interes
• Implicare în activitățile academice și în comunitate – implicare din propria voință
• Ancorare în realitate – fără jocuri video, expunere la social media – după ora 17:00 timp pentru sport și alte hobby-uri
Așteptările noastre la nivel de organizare a adolescentului:
• Planificarea zilei la sosirea la școală – fiecare adolescent își va planifica ziua la venirea la școala (cu ghidaj, cel puțin la început) pentru a participa la întâlnirile stabilite cu profesorii specialiști și la activitățile de muncă în natură, ajutor în comunitate, producție și vânzare, proiecte
• Implicarea permanentă într-o activitate
• Orice activitate începută trebuie dusă la bun sfârșit
• Implicare obligatorie în activități precum responsabilități în mediu, ajutor în comunitate, munca aproape de natură, producție și vânzare, artă & muzică/ exprimarea sinelui, sport
Așteptările noastre la nivel academic din partea adolescenților:
• Parcurgerea studiului individual și a temelor de lucru și proiectelor, agreate cu profesorii specialiști
• Orice întâlnire omisă, este nevoie să fie recuperată prin studiu individual la școală, și prezentată la următoarea întâlnire profesorului specialist
• Focus pe limba română și matematică - Note de peste 9 la Evaluarea națională de clasa a VIII a și Bacalaureat
• Focus pe minim două discipline (în afară de română și matematică) care îi pasionează cu adevărat și unde pot explora și aprofunda fără limite
Așteptările noastre pentru părinți/ familie:
• Fără meditații acasă! Orice situație/ îngrijorare trebuie semnalată și găsită o soluție în cadrul școlii
• Temele sunt nu în responsabilitatea părinților!
• Respect pentru Școală ca și instituție, comunitate, mediu, profesori, colegi
• Ancorare în realitate – fără jocuri video, expunere la social media – după ora 17:00 timp pentru sport și alte hobby-uri
• Comunicare deschisă, permanentă legată de orice aspect privind adolescentul în relația cu școala
• Orice activitate începută trebuie dusă la bun sfârșit – suntem modele pentru adolescenții noștri
• Lăsați adolescentul să se îngrijească de propriile nevoie!

Relația cu adolescenții se bazează pe respect și valorizare – ea trebuie creată și menținută
O relație bună asigură procesul de învățare și colaborarea adolescentului
Stârnim interesul pentru a asigura munca adolescentului și când nu suntem prezenți fizic în mediul lor
Adolescentul stimulat și interesat va lucra independent, nedirecționat
Pe lângă ghizi/ facilitatori, suntem și modele umane
O atitudine deschisă și hotărâtă susține cu succes procesul de învățate
• Lucru în parteneriat - cerc de lucru împreună
• Feedback constructiv
• Ascultare activă
• Metode și instrumente de predare diverse – ieșirea din aceleași tipare folosite la fiecare întâlnire
Lucru simultan vine cu satisfacția că oferim fiecărui adolescent exact ce are nevoie și interes

• Lucru în grupuri mici, pe nivel de competențe, la mese diferite, în săli diferite, în grupe de lucru compatibile
• Oferirea de suport acolo unde este mai multă nevoie (lucru individual, stat aproape de anumiți adolescenți)
• Încurajarea lucrului independent unde există capabilitatea

• Reguli de lucru stabilite de la bun început
• Prezentarea unei planificări a întâlnirii către adolescenți
• Flexibilitatea de a le observa și urma interesele
• Teme/ sarcini de lucru clare, care să permită lucru mai departe, independent
• Lucru pe nivel de competențe, în echipe compatibile, care să aibă rezultate constructive

Obiective academice:
Avem ca și obiectiv atingerea celor opt competențe cheie (Recomandare CE 2006)
1.Comunicare în limba maternă 2.Comunicare în limbi străine 3.Competenţe matematice (A) și competențe de bază în ştiinţe şi tehnologii (B)
4.Competența digitală
5.A învăța să înveți
6.Competenţe sociale şi civice
7.Spirit de inițiativă și antreprenoriat
8.Sensibilizare şi exprimare culturală

11-13 ani
◼ Exersare muncă academică independentă
◼ Skill-uri de organizare în lucru individual și de grup
◼ Ducerea la bun sfârșit, atingerea scopului

14-15 ani
◼ Rol de organizator/ moderator/ leader/ prezentator în proiecte de interes
◼ Independența academică
◼ Pot înființa și conduce Cluburi pentru cei mai mici ca să își exerseza skill-urile
◼ Proiecte de antreprenoriat – mircro economic

16-18 ani
◼ Focus pe leadership
◼ Proiecte de antreprenoriat / Startups/ Voluntariat/ proiecte în comunitate
◼ Schimb de experiență, călătorii de research, vizite la universități, participare la cursuri universitare
Procesul de învățare
Începutul anului școlar
✓ Planificarea activității la începutul anului școlar, împreună cu specialiștii
✓ Discuție de informare/ asumare împreună cu familia
Evaluare/ feedback periodic
✓ Observare și Feedback periodic și constant, comunicarea permanentă cu specialiștii
✓ Raportare periodică către părinți
Evaluare/ feedback la final de an școlar
✓ Raportarea activității finale la sfârșit de an
✓ Discuție de informare/ asumare împreună cu familia
Program Cresa Montessori
Pentru a se dezvolta și educa pe sine, copiii trebuie să experimenteze ritmul unei prezențe regulate.
Deși majoritatea activităților sunt individuale, iar adultul principal lucrează cu fiecare în mod individual, în comunitate există o rețea de interconectare inconștientă. Montessori numește aceasta conectare „societate prin coeziune”. Copilul ca individ nu poate fi parte din această coeziune socială dacă nu este prezent constant.Th
Creșa din cadrul Fundației Motessori Cluj este deschisă de luni până vineri pe tot parcursul anului și oferă pentru copiii de 1 – 3 ani un program de la 8:00 la 16:00, iar în cazuri excepționale până la 18:00.
08:00-08:45 - Sosirea copiilor
08:45-08:45 - Se închide accesul în grădiniță
08:00-09:00 - Mic Dejun
08:45-10:45 - Ciclu de lucru Montessori
10:45-12:15 - Muzică / Activități afară
12:30-13:00 - Masa de prânz
15:00-15:30 - Relaxare / Gustare
15:30-16:00 - Finalul programului